onsdag 9 maj 2012

A LUCKY MISTAKE








Little perkys förråd börjar bli glest. Tänkte sy mera blusar bl.a. Men så insisterar L att han vill ha just den här....så får se hur det blir! 

Denna är i storlek 110, och fick oplanerat ny design. Skulle sy fickor på den i samma tyg tänkte jag. Och vad händer då jag ska placera fickorna på själva blusen? Jo, jag upptäcker att jag klippt ut  ena fickan i själva framstycket på blusen! Hinner bli lite arg, men snabbt får jag syn på vitt tyg i röran brevid, och kommer på sy en vit del i nedre framdelen där fickan var utklippt! Och jag är jättenöjd! Tycker det vita bryter bra mot det småmönstrade. Dessutom passade little perky märket fint i skarven.  Kanske jag gör fler på det här sättet? 

Tygerna är i skön bomull. Baktill är det en snygg gammal knapp i mintgrönt. 

A lucky mistake! The plan was to make pockets on the blouse. By mistake I cut out one pocket on the frontside of the blouse. I was angry for a while, but then I got the idea to sew white fabric instead. And I´m really happy about it! 

The blouse is in soft cotton fabrics. Light green button on the backside. Size 110.

3 kommentarer:

  1. Blev ju hur fint som helst! Vilket bra misstag!

    SvaraRadera
  2. Vissa misstag är liksom väldigt välkomna. Tycker det blev jättefint med vit bryter av och lyfter fram det mönstrade.

    SvaraRadera
  3. Ibland är det just sådana misstag som behövs för att man ska börja tänka lite utanför ramarna :) Snygg blev den iaf!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...